STAFF STORY

英会話学童・リードティーチャー


2016年入社

■できるようになったこと
「生徒達に起こる様々な問題を解決できるようになった」

■私のソース
「難しい課題にも前向きに向き合えることです」


あなたの仕事は何ですか?

リードティーチャーとして日々のレッスンやイベントの内容の企画やテキストの作成、そして生徒さんへの英語レッスンを提供しています。

■あなたのソースは何ですか?

What is your “Source”?

Able to change activities and priorities to meet new demands and make a positive effort to accept changes
Communicate effectively with team members, respect, listen to and encourage team members
A positive and enthusiastic attitude
私のソースは、新しい変化が生じる際に状況に応じて行動や優先順位を変え、積極的に向き合えることです。チームとの話し合いでは尊敬の気持ちを忘れずに、相手の話をよく聞き、効率的なコミュニケーションを心がけています。前向きで熱心な姿勢も私のソースのひとつです。

■あなたの働いている会社・職場の良さは何ですか?
What are some positive qualities about the company/office your work at?

A relaxed and productive atmosphere is provided. Creativity, productivity, and thinking outside the box flourish.
Employees have a sense of cooperation and a healthy competition exists without vengeful backstabbing.
落ち着いた、生産性の高い環境を与えられているので、創造性や生産性とともに型にはまらない感性が高まります。スタッフのみんなも協力的なので、攻撃的でなく健康的なライバル関係を築ける職場です。

■忘れられない素敵なエピソードは何ですか?
Tell us about your memorable episode at work.

And as a teacher, nothing is more rewarding than going to work and being surrounded by my students especially during a busy time. A simple “I like you, Casper” or a small origami flower from a student can instantly put a smile on my face.
I get to watch my students grow and be proud that I was part of the process to get them to where they are today. When I inspire the kids to do their best, I’m also trying my best. With that being said, I want to be the best version of myself at all times because I never know who I am inspiring.

一番のやりがいは、たくさんの子どもたちに囲まれて忙しい時間を過ごせることです。”I like you Casper.”(キャスパー先生、好きだよ)という何気ない言葉や、折り紙で作ったお花をプレゼントしてもらった時の気持ちは、何事にもかえがたい喜びです。
生徒たちの成長を見ることができ、自分もその成長の一部に関われていることを誇りに思っています。いつ、誰にどんな影響を与えているかは分かりません。生徒たちにベストを尽くすようにとうながす際だけでなく、自分自身も常に最高の状態の自分でいるように心がけています。

 ■どんなことが出来るようになりましたか?
What are some new skills you have obtained through your job?

Verbal communication skills in managing conflict by resolving the arguments amongst students
Able to define and analyze the problems, consider the possible outcomes of each solution, decide on the best solution and implement it through teachers’ meetings and lesson planning time
生徒たちの間で起こる問題をおさめるコミュニケーション力がつきました。起こっている問題を分析して、いくつかの結果を想定した上で最善の解決策を導きだせるようになりました。ミーティングやレッスンプランの時間に先生たちとも情報を共有しています。

■休みの日はどのように過ごしていますか?
What do you do on your day off?

On my day off, I like to hang out with my family and friends, play board games with them or explore new areas, find somewhere interesting to eat or walk around
On my private time, I like to do yoga, pilates or other exercise to keep myself moving throughout the day
休みの日は家族や友人とボードゲームをしたり、行ったことのない場所に行ってみたり、美味しい物を食べたり散歩をしたりして過ごしています。プライベートでは、一日を過ごすためのエネルギーを作りだす、ヨガやピラティス、その他のエクササイズをすることが好きです。